Yleinen 1 min

Nona sai Kelasta oman yhteyshenkilön, kun elämä muuttui yllättäen – ”Silja pelasti tilanteen”

Kelassa on muutaman vuoden ajan kokeiltu erityispalvelua asiakkaille, jotka tarvitsevat tavallista enemmän tukea etuusasioiden järjestämisessä. Yllättäen äidiksi tullut Nona Lindqvist sai etuusasiansa kuntoon oman yhteyshenkilön avulla.

Kuuntele artikkeli
Teksti Laura Koljonen Kuva Ville Rinne 12.2.2021
Nona Lindqvist.

Nona Lindqvist ohjattiin Kelan erityispalveluun, jossa hän sai oman yhteyshenkilön. Palveluasiantuntija Silja Granlund auttoi järjestämään etuusasiat uudessa elämäntilanteessa.

Noin vuosi sitten Nona Lindqvistin elämä mullistui.

”Sain yllättäen tietää olevani raskaana. Asuin pienessä yksiössä, eikä minulla ollut hajuakaan, millaisiin etuuksiin olen oikeutettu pienen lapsen ainoana vanhempana”, Nona muistelee.

Vaikka yllätys oli iloinen, se aiheutti myös paljon huolta. Jostain piti löytää isompi kotikin.

Kelassa arvioitiin, että Nona voisi hyötyä haastavassa elämäntilanteessa oleville tarkoitetusta erityispalvelusta ja omasta yhteyshenkilöstä. Elämänmuutos oli niin suuri, ja sen myötä moni etuus meni uusiksi ja päällekkäin.

”Olin aivan ulapalla – mutta Silja pelasti tilanteen.”

Lue Nonan tarina ja tutustu Kelan erityispalveluihin erikoisartikkelissamme. Pääset lukemaan jutun tästä.

Siirry erikoisartikkeliin

"Silja pelasti tilanteen"