Siirry sisältöön

Tarvitsetko apua verkko­asiointiin? Pyydä apua palvelu­asiantuntijalta!

Kela palvelee | 8.4.2019
Yhä useampi hoitaa Kela-asioita verkossa, koska se on kätevää. Jos Kela-asioiden hoitaminen omatoimisesti verkossa kiinnostaa mutta tuntuu hankalalta, voit saada Kelasta apua asioinnin opetteluun.
Kuuntele artikkeli
""

5 vinkkiä verkkoasioinnin opetteluun

  1. Et tarvitse omaa laitetta, sillä useimmissa Kelan palvelupisteissä on yksi tai useampi asiakastietokone. Tietokoneet on tarkoitettu kaikille, jotka haluavat hoitaa Kela-asioita omatoimisesti, ja niiden käyttäminen on ilmaista. Muista ottaa mukaan omat verkkopankkitunnukset tai mobiilivarmenne!
  2. Kelan palveluasiantuntija auttaa alkuun, jos olet epävarma ja tietokoneen käyttö tuntuu hankalalta. Hän opastaa, miten kirjaudut Kelan asiointipalveluun ja miten voit skannata liitteitä hakemukseesi.
  3. Palveluasiantuntija auttaa myös muita, joten älä hoppuile, jos jäät jumiin ja palveluasiantuntijaa ei näy. Odota hetki, niin saat taas apua.
  4. Kun olet saanut asiasi hoidettua, muista kirjautua ulos asiointipalvelusta. Älä myöskään jätä papereitasi skanneriin tai tulostimeen, etteivät ne joudu vahingossa vääriin käsiin.
  5. Voit koska tahansa palata palvelupisteelle hoitamaan Kela-asioitasi asiakastietokoneella. Jos tarvitset, kysy uudelleen apua palveluasiantuntijoiltamme!

+ Jos et pääse palvelupisteeseen, voit saada apua myös varaamalla ajan tai soittamalla puhelinpalveluun.

  • Mistä haluaisit lukea?

    Ehdota juttuideaa Kelan Elämässä-median toimitukselle.